Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Právní úprava prostituce: Eticko-legislativní souvislosti právní úpravy prostituce se zaměřením na její legalizaci a ilustrované na příkladu současné ČR
Telínová, Gabriela ; Halama, Jindřich (vedoucí práce) ; Bartoň, Daniel (oponent)
Práce se zabývá problematikou prostituce v eticko-legislativních souvislostech. V tomto kontextu se zaměřuje i na některé poslední snahy o její právní legalizaci v oblasti České republiky. Nejprve práce začíná stručným pojednáním o podobě prostituce jako takové, spolu s některými možnými příčinami pro vstup do této činnosti. Následně se zaměřuje na lidskou sexualitu a normy, které při aplikaci na prostituci ovlivňují to, jak na tento jev budeme pohlížet, což souvisí i s tím, jakým způsobem a proč ho chceme dále upravovat. S tím částečně souvisí i následující kapitola týkající se kriminality v této oblasti, která většinu těchto norem porušuje. Její smysl tkví také v poukazu na skutečnost, že existuje vážná praktická potřeba ze strany společnosti tuto oblast regulovat a zaručit tak všem ohroženým skupinám lidí ochranu - právní i praktickou. O tom, jak preventivně proti této kriminalitě bojovat a jak ochránit prostituující se osoby, potažmo jejich klienty a společnost a zároveň pokud možno vyjít co nejvíc vstříc zájmům všech těchto tří stran, pojednává kapitola o současném právním regulování tohoto jevu a snahách o jeho legalizaci v ČR. Poslední dvě kapitoly pak samostatně doplňují celkový pohled o etické hledisko a zabývají se zde některými důležitými souvislostmi a problémy, které byly nastíněny v...
Nedobrovolná nezaměstnanost: kritická analýza
Troch, Tomáš ; Flek, Vladislav (vedoucí práce) ; Rippel, Milan (oponent)
Většina současné empirické literatury zabývající se povahou nezaměstnanosti se shoduje, že nezaměstnanost je nedobrovolný jev. Ve své bakalářské práci zpochybňuji toto tvrzení a doporučuji k dané věci zaujmout agnostičtější přístup. Zabývám se právě empirickým přístupem k této problematice a formuluji empirický úsudek o nedobrovolné nezaměstnanosti. Tento úsudek má tři premisy. První z nich je filosofická a má podobu etického pravidla, druhá je psychologická a týká se teorie štěstí a poslední je ekonometrická a využívá odhadování vztahu mezi nezaměstnaností a štěstím. Postupně procházím všechny tři premisy, poukazuji na jejich slabé stránky a tvrdím, že každá z nich je problematická a v současně době bychom je neměli přijímat, což znamená, že závěr ohledně povahy nezaměstnanosti zůstává otevřený. Dále ukazuji, jak můžeme některé z premis vylepšit, aby byly realističtější. V poslední části práce podávám přehled existující empirické literatury a shrnuji jejich závěry ohledně vztahu štěstí a nezaměstnanosti.
Aktivní záloha
KOPECKÁ, Jana
Práce představuje novodobou a netradiční volnočasovou aktivitu, která se sice řídí podle určitých a jasně stanovených pravidel, avšak její účast spočívá především v dobrovolnosti a motivaci jejích členů. Činnosti, kterým se účastníci věnují, jsou velice rozmanité, musejí získávat nové znalosti, schopnosti a dovednosti. Práce seznamuje s historií a vznikem aktivní zálohy, její organizací, činností a strukturou. Cílem práce je zjistit, jak aktivní záloha ovlivňuje osobní život svých členů, jaká je motivace k účasti v aktivní záloze a zda je tato činnost pro společnost přínosná. Toto je v práci zjišťováno metodou dotazování.
Adaptace seniorů na pobyt v domově pro seniory
HÁLOVÁ, Ivana
Tato bakalářská práce se zabývá tématem adaptace seniorů na pobyt v domově pro seniory. Cílem práce je analyzovat vybrané faktory, které ovlivňují úspěšnou adaptaci seniorů na prostředí domova pro seniory. Mezi zkoumané faktory jsou zařazeny následující: otázka dobrovolnosti vlastního rozhodnutí k nástupu do domova pro seniory, otázka zapojení se do aktivizačních programů nabízených prostřednictvím sociálního zařízení a otázka intenzity kontaktů seniora s rodinou. Teoretická část je zaměřena na vymezení základních pojmů spojených s touto problematikou. Praktická část je věnována výzkumnému šetření. Pro zpracování výsledků praktické části je zvolena metoda terénního výzkumu s cílem kvantitativního zpracování získaných dat. Jako výzkumný nástroj pro sběr dat bude sestaven strukturovaný rozhovor.
Sekty a nová náboženská hnutí - Svědkové Jehovovi
HOVJACKÁ, Veronika
Náboženská sdružení jsou společnosti, které se odkazují k transcendentním skutečnostem, ale realizují se vždy mezi konkrétními lidmi v konkrétní epoše a společnosti. Je zajímavé sledovat vztah celé společnosti a těchto skupin. Jeden ze způsobů jak společnost vyjadřuje dnes svůj vztah k náboženským společnostem, v nejširším slova smyslu, je registrace sdružení jako státem uznané církve. O tento status společnosti usilují, a jeho dosažení spojují s jistou změnou svého postavení. Moje diplomová práce je zamyšlením nad tím, jak obtížné, a možná i ošidné, je hledání kriterií pro registraci nebo neregistraci. Zjednodušeně je to o popisování hranic mezi pojmy sekta a církev. Intuitivně je tato hranice něco docela zřetelného, ale v okamžiku, kdy je třeba hledat a jasně rozhodnout intuitivní kriteria nestačí.
Rozdíl vývojového stupně pubescenta a dospělého při aplikaci učení prožitkem.
ČADA, Jakub
Práce se zabývá porovnáním rozdílů vývojových zvláštností mezi dospívajícím jedincem, (pubescentem) a dospělým jedincem při aplikaci učení prožitkem (zážitková pedagogika). Popsané rozdíly jsou vztaženy k principům zážitkové pedagogiky. Cílem práce je podat základní představu o výhodách, ale i rizicích užití zážitkových metod u jedinců obou vývojových stupňů. První kapitola pojednává o učení prožitkem se zaměřením na obecně platné cíle a principy. Druhá kapitola se zabývá obdobím dospívajícího jedince (pubescenta). Zaměřuje se na rozvoj osobnosti, poznávací procesy, identitu, socializaci, prožívání, vrstevnickou skupinu. Třetí kapitola se zabývá stejnými vývojovými aspekty u dospělých. V poslední kapitole jsou uvedeny rozdíly ve vývojovém stupni obou období v aplikaci na zážitkovou pedagogiku.
Vliv metod zážitkových kurzů na změnu postojů jejich účastníků
VOJÁČEK, Antonín
Tato práce představuje možnosti, dopady a rizika, které vyplývají ovlivňování účastníků zážitkových kurzů metodami zážitkové pedagogiky. Tato práce vymezuje v první části základy zážitkové pedagogiky, jakými jsou její podstata, cíle, metody a nástroje k jejich dosažení. Podrobně se zabývá principem dobrovolnosti, komfortní zónou, Kolbovým cyklem, stavem flow, reflexí a výzvami. Ve druhé části je definován termín postoj a následně prvky, které slouží k jeho změnám skrz použití metod zážitkové pedagogiky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.